window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-128943623-1');

Vanja Ciraj Džudža, modna dizajnerka iz Sarajeva, 10 je članica međunarodnog stručnog žirija koja je ocijenila finaliste ovogodišnjeg takmičenja za titulu najljepše uređenog ugostiteljskog objekta u regionu.

..................................................................................................................................

Enterijer.ba po prvi put organizuje takmičenje za Grimiznu kuglu u cijelom regionu u kojem su učestvovala 22 ugostiteljska objekta iz Hrvatske, Srbije, Slovenije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine. Prethodna četiri takmičenja bila su organizovana na nivou Bosne i Hercegovine.

O najboljih deset odlučili su posjetioci Enterijer.ba glasanjem putem društvene mreže Facebook. Na redu je drugi, posljednji krug takmičenja u kojem završnu ocjenu daje stručni žiri.

Rezultati glasanja svakog člana međunarodnog stručnog žirija bit će objavljeni na Enterijer.ba.

Evo kako je glasala Vanja Ciraj Džudža:

1. Restoran Comunale, Beograd
2. Zlatna ribica, Sarajevo
3. Restoran More, Dubrovnik
4. Caffe Bar Hennessy, Zenica
5. Konoba Atrium, Kotor
6. Per Sempre, Podgorica
7. Lobby & Cigar Lounge Falkensteiner Hotela, Beograd
8. Imanje Knjaz, Podgorica
9. Konoba Ćatovića Mlini, Morinj
10. Intermezzo, Sarajevo

Sve finaliste i trenutni poredak možete pogledati ovdje.

Vanja, pred Vama je bio jako težak zadatak. Odabrali ste Comunale za prvog na Vašoj ljestvici. Šta je prevagnulo?

- Prvenstveno jer mi se lično jako dopada primjena elemenata "industrijske" estetike u arhitekturi. Smatram da takav pristup prostoru, osim što daje novi "život" i namjenu nekom industrijskom prostoru, također itekako odgovara savremenom konzumentu koji percipira i očekuje više od iskustva samog objedovanja i kojeg raduju i neka iznenađenja u prostornim rješenjima.

Takav pristup otklona također čini prostor pristupačnijim, ne djeluje sterilno ili konzervativno i samim tim ga čini ugodnijim za boravak određenoj populaciji konzumenata, koji imaju naviku putovanja, novih iskustava i druženja van kuće, a bez da se prilikom objedovanja osjećaju kao na nekoj svadbi od rođaka kojeg nikad nisu sreli. Taj trend je sveprisutan u Evropi, a i šire već izvjesno vrijeme, te mi je drago da se konačno prepoznaje i u regionu.

Svi elementi su ipak i dalje nenametljiv i rješavani sa mjerom i jasnom vizijom dizajna, uključujući i adekvatnu rasvjetu (kao ključan segment u objektima slične namjene). Priprema hrane je vidljiva, što je uvijek atraktivno i budi apetit. Fokus je i dalje na primarnoj namjeni objekta - druženju uz piće i obrok, te sam sigurna da gosti uživaju i rado se vraćaju. I sama ću sigurno posjetiti ovaj objekat prvom prilikom.

Kako biste ocijenili ostale finaliste koji su imali sreću plasirati se među prvih 10 zahvaljujući glasovima posjetilaca Enterijer.ba magazina?

- Smatram da su svi objekti u konkurenciji tu na osnovu nekog očitog uloženog truda u promišljanju ugostiteljstva i ovo je zapravo dosta nezahvalan zadatak... Svi objekti imaju neku svoju oblikovnu liniju i koncept iza kojeg stoje, tako da su sve ove liste zapravo samo neke teze ili sugestije na osnovu struke ili čak lične preference.

Zlatna ribica, Sarajevo

- Nepretenciozni i beskrajno ugodan objekat koji jednostavno ima dušu, sve te simpatične gomilice detalja koje prevazilaze eklektičnost u oblikovanju, nekako vas čine dijelom te posebne priče... Objekat u kojem možete sjediti satima, uživati u društvu i iščitavati polako sve te vizualne elemente i biti svoji, bez zadrške.

Restoran More, Dubrovnik

- Izvrsna primjena postojećeg u savremeni ambijent, gdje se potpuno pratila estetika nametnuta prirodom, ne ugrozivši nikakvim nepotrebnim detaljima taj zapravo savršen dizajn same stijene. Mislim da ga taj balans čini posebnim, jer nerijetko vidimo upravo suprotne rezultate kada je riječ o intervencijama u prirodnom okruženju (pogotovo sa ovako specifičnom ugostiteljskom namjenom).

Caffe Bar Hennessy, Zenica

- Zanimljiv pristup približavanja pub-ovske kulture našem podneblju, te topline i opuštenosti koju ta atmosfera donosi (ta estetika nije bezrazložno sveprisutna stoljećima), kao i vizualna odvajanja i unutar samog objekta u skladu sa namjenom pojedinačnih prostora i konceptom istih. Osvježavajuće za naše masovno poimanje ugostiteljstva.

Konoba Atrium, Kotor

- Zanimljivo integrisanje "nespojivih" i dosta agresivnih umjetničkih komada savremene tendencije u kameni ambijent koji inače evocira ognjište ... Galerijski koncept je apsolutni plus...lijepo i hrabro.

Per Sempre, Podgorica

- Ugodan produžetak dnevnog boravka pun simpatičnih detalja, fotografija, mekih tkanina ... djeluje ugodno, čisto i ukusno, kao da mirišu kolači iz susjedne prostorije.

Lijepo, no ipak već dosta viđeno u određenim razradama, stoga tek šesto mjesto, jer ovdje ipak moramo cjepidlačiti.

Lobby & Cigar Lounge Falkensteiner Hotela, Beograd

- Interesantno i luksuzno. Očito je investirano mnogo vremena i truda kako bi se postigao željeni efekat, no lično nisam ljubitelj, naprimjer, tako napadnih stubova (ukoliko nije očita izvorna konstrukcija), i te "dubaijevske svjetlucavosti", no opet podsjećam da je riječ o ličnim preferencama, kao i da je sam objekat u sklopu hotela, gdje je takva estetika poželjna. Specifični gosti i očekuju taj očiti luksuz, tako da on u potpunosti prati funkciju.

Imanje Knjaz, Podgorica

- Lijepo uređen objekat, no preklasičan za moja poimanja enterijera. Na ostale ciljne skupine, kojima se i obraća, sigurno da ostavlja dojam nekog country club-a čijim bi članom htjeli biti... Taj snažni konzervativni stil također ima svoje čari.

Konoba Ćatovića Mlini, Morinj

- Ugodna i tipična konoba, gdje se gost sigurno osjeća kao kod kuće uz izvrsnu hranu. Nedostaje možda malo hrabrosti u pomirivanju ideje te tipičnosti sa nekim novim tendencijama u dizajnu (više u smislu detalja), što bi u određenom smislu osvježilo objekat bez narušavanja koncepta konobe, ako već seciramo sam enterijer. No nema ništa loše ni u autentičnosti.

Intermezzo, Sarajevo

- Pristojno uređen ambijent sa zanimljivom kombinacijom boja, ugodan, sa funkcionalnim i udobnim elementima namještaja, no bez pretjeranih inovacija i hrabrijih dizajnerskih rješenja. Nema nikakvih većih grešaka u koncipiranju prostora, no jednostavno nedostaje neki identitet.

Kada uđete u kafić ili restoran, šta prvo primijetite? Šta je ono što kreira Vaš prvi utisak?

- Primijetim sve, očito. Vjerovatno prvi dojam ostavlja generalna atmosfera koja vlada, izrazi lica posjetilaca, ambijentalnost ili agresivnost rasvjete, te neki okvirni koncept koji objekat nudi "na prvu" i da li se u tome pronalazite... Potom udobnost sjedenja i boravka, nesmetane hodne linije, protok zvuka, odabir poda, potom kolorit, materijali i svi detalji koji "kupuju", od odabira posuđa, tekstila, jelovnika, detalja na zidu/stolu/toaletu itd.

Prema vašem mišljenju, koliko ugostiteljski objekti u regionu drže do trendova i koliko im je važan utisak koji ostavljaju na posjetioce kada je uređenje enterijera u pitanju?

- Drago mi je da se ipak rade određeni pomaci u oblikovanju enterijera takve namjene u smislu konačnog prepoznavanja potrebe posjetilaca istih. Jer činjenica je da u savremenom dinamičnom trenutku, ugostiteljski objekti imaju funkciju drugog doma, izmještenog ureda, mjesta za završetak napornog dana, mjesta svake značajnije proslave i sl. Dakle, važan su segment života svakoga od nas, te ih sa tom odrednicom treba i tretirati. Ugostitelji moraju imati veću odgovornost od samog profita, jer njihove odluke donekle i indirektno utječu i na oblikovanje određenih segmenata društva.

U regionu je, nažalost to još uvijek daleko od optimalnog, no to nije slučaj samo u ugostiteljstvu, već u svim sferama. Pozitivno je ipak da neke nove ideje sporadično pronalaze svoj trnovit put, a i da sami konzumenti, odgajani tim idejama i utjecajima, postaju otvoreniji prema nešto drugačijem i novom.

.....................

Vanja Ciraj (Sarajevo, Bosna i Hercegovina) - modni dizajner. Završila Akademiju likovnih umjetnosti u Sarajevu, odsjek produkt dizajn. Sa Irmom Saje osnivač je modnog brenda OSHYOSH. U sferi modnog dizajna i kostimografije djeluje od 2002. godine, te u pomenutom periodu potpisuje niz uspješnih projekata na lokalnoj i internacionalnoj sceni.