U Banjaluci je od 9. do 12. juna, u organizaciji marketinške agencije Metromedia, održan Mediafest – Kastel and river sessions.

..................................................................................

 

 

 

 

Mediafest je ove godine pod otvorenim nebom okupio oko 600 akreditovanih učesnika - medijsku i marketing industriju cijelog regiona, te je kroz edukativno-zabavno-takmičarski program i uz najpoznatija lica iz svijeta novinarstva, marketinga, dizajna i kreativnosti, stručnoj javnosti ponudio bogat edukativni i prateći zabavni program.

Kako su organizatori i zamislili, Mediafest je bio prilika da se kroz neobavezno, opušteno druženje, zabavni i sportski program, razgovara o ozbiljinm temama u najširem smislu.

 

Banjaluka - inspirativni domaćin

Banjaluka je bila inspirativan domaćin vodećim kreativnim umovima iz medija i odlična prilika da se kroz rad, druženje i zabavu steknu nova poznanstva, razmjene mišljenja i uspostavi određena saradnja.

Između kamena tvrđave, svježine zelenila rijeke i gradske vreve, Festival je bio obasjan vrelim ljetnim suncem i nekim tajnovitim sjajem medijskog blještavila, svjetla pozornice, bliceva fotoaparata, svjetla reflektora, aplauza, poznatih lica, šarenih modnih kombinacija, tračeva i skandala, te je u grad i na rijeku zaista donio duh i snagu sedme sile.

 

Kako kreativnošću promijeniti svijet

Nakon 'napornog' rada i 'ranih' after party-ja, vrhunac je označen predavanjem slavnog svjetskog dizajnera Karima Rashida, jednog od najistaknutijih, najznačajnijih i najpopularnihijh uzora mladih 'XY' generacija.

Karim je dobitnik i više od 300 međunarodnih nagrada i ima više od 3000 proizvedenih radova iz područja mode, enterijera, namještaja, rasvjete, umjetničkih i muzičkih radova. Jedan je od najvažnijih dizajnera našeg vremena čije mnogobrojne kreacije istovremeno krase domove i kancelarije, kao i muzejske prostore i galerije.

Višegodišnji je dobitnik 'Red Dot' nagrade. Poznat je po svojim predavanjima koja drži širom svijeta. Njegovi klijenti su Coca Cola, Deutsche Bank, Davidoff, Disney, Gorenje, Estee Lauder, Kenzo, Prada, Samsung, Sony, Toyota i mnoge druge velike svjetske kuće.


 

Duh optimizma, dobrih vibracija i zadovoljstva

Uz kašnjenje od pola sata i nestrpljive zvižduke iz publike, Karim se u svom prepoznatljivom stilu, u fluo pink kombinaciji i bijelim naočalama, nonšalantno došetao do pozornice, noseći sa sobom duh optimizma, dobrih vibracija i zadovoljstva prvom posjetom Bosni i Hercegovini. BiH je sada ubrojena među više od 160 zemalja koje je posjetio!

S kafom na stolu i u neposrednoj komunikaciji s publikom, o kreativnosti 21. vijeka govorio je na osnovu ličnog iskustva uz prezentaciju njegovih najpoznatijih radova, s ružičastim filterom.

Kroz nekoliko osnovnih tema – ključnih postulata njegovog stvaranja, širokoj publici je predstavio filozofiju svog života i rada, koju su kao kreativni pravac 21. vijeka prihvatile i  potvrdile brojne svjetske kompanije s kojim sarađuje.

Konkretno, u odnosu na dizajn enterijera i arhitekture, njegov rad karakteriše opčinjenost modernim tehnologijama, vrtoglavim tehnološkim napretkom civilizacije i informatičkim dobom, koji mu je, uz razvoj tehnike i softwera, omogućio da svijet posmatra iz potpuno drugog ugla, da stvara na način koji ga izdvaja od ostalih, da iz ortogonalnog, 2d, ravanskog, određenog, pravilnog i standardizovanog sistema iskorači prema drugačijem, organskom, morfološkom i složenom 3d dizajnu. Istovremeno prirodnom, bliskom, humanijem.

 

Ljudi su individualna bića

Napretkom tehnologije, njenom širokom dostupnošću, primjenom i brojnim alatima, umjetnost stvaranja je postala demokratsko pravo svakog pojedinca, te Karim ističe vrijednost individualnog, različitog i ličnog ('ljudi su individualna bića'), koje uprkos mogućnostima, nažalost, ipak ostaje u vrlo malom procentu. Bez obzira na ogromnu moć slobode kreacije bez ograničenja u bilo kom smislu oblika, boja i materijala, svijet ne smatra pretjerano kreativnim mjestom.

Individualnost, sopstveni izbor i osobenost, on ipak doživljava na globalnom nivou, posmatrajući ih u širokom kosmopolitskom smislu, bez obaveza da uvaži lokalne karakteristike mjesta. S obzirom na brzinu života, razmjenu informacija i međusobne utjecaje, želi da se inspiriše cijelim svijetom, kao njegovim izborom mjesta života.

Konačno, u promišljanju stvaranja prostora enterijera budućnosti, javlja se ideja o dematerijalizovanom, neopipljivom, digitalnom i softverski generisanom prostoru. Svijetlo, prozračno, obojeno, fluidno, dinamično, fluorescentno, ekološko, ergonomsko, udobno...


A do tad, stvarni predmeti, kreacije i prostori su tu samo zato što još uvijek tako mora da bude i ne može drugačije!

 

Tekst i foto: Igor Kuvač, d.i.a